Skip to content

Historia Jednego Telefonu: INFOBAR, odcinek 1

September 24, 2011

Rok 2004. Koniec Marca i mój pierwszy przyjazd do Japonii. Wakacje. Tokio. Na około powoli zaczynają kwitnąć “przesławne” wiśnie – po japońsku “sakura”  – moje pierwsze wiśnie, moja pierwsza wiosna tutaj. No i moja pierwsza miłość… i to do telefonu. Jak teraz to piszę, sam nie wierzę, ale tak właśnie było – absolutnie zakochałem sie w telefnie, w jego dezajnie – miłość od pierwszego wejrzenia. Było to coś czego nie potrafiłem wytłumaczyć, coś co mnie bardzo fascynowało i dało mi kolejny powód, aby spróbować tutaj zamieszkać.

Był to czas kiedy już sławny teraz INFOBAR ujrzał światło dzienne – wyjątkowy projekt cenionego bardzo projektanta Naoto Fukusawy, twórcy również PlusMinus Zero, ale o tym innym razem.

INFOBAR jest dzieckiem tzw “au design project”, ktory potem sie przekształcił w markę telefonów zwaną IIDA, a wszystko pod skrzydłem jednej z trzech głównych sieci telefonicznych w Japonii, AU KDDI.

IIDA jest linią telefonow dość wyróżniajacych sie z tłumu, a wynika to głównie z faktu, że wszystkie jej modele wychodzą z pod ręki, nietyle niesamowicie uzdolnionuch projektantów/dezajnerów, ale przede wszystkim WYJĄTKOWYCH WIZJONERÓW – wymieniajac niektórych tutaj: wspomniany już Naoto Fukusawa, Marc Newson czy Makoto Saitou; również niektórzy artyści zostali wciągnięci we współpracę, jak na przykład sama Kusama Yayoi /o tym też innym razem/.

Na początek chciałbym przedstawić pierwszy model telefonu INFOBAR – moja pierwsza telefoniczna miłość od pierwszego wejrzenia – uczucie doskonałe choć “irracjonalne” – możliwe, że to właśnie o to chodzi w “genialnym” dezajnie – kochasz lub nienawidzisz, ale doceniasz.

PS  w Japonii sieci komórkowe raczej produkują i sprzedają głównie swoje własne modele telefonów

No comments yet

Leave a Reply

